Projekta jaunumi (08.12.2025 – 07.03.2026)

Šajā laikā turpinās darbs pie projekta. Projekta mērķis ir iegādāties jaunu laboratorijas iekārtu.
Šī iekārta palīdzēs pētniekiem noteikt dažādas ķīmiskās vielas.

Jaunā iekārta sastāvēs no:

  • šķidruma hromatogrāfa,
  • diviem masas spektrometriem.

Šāda iekārtu sistēma palīdzēs atrast vairāk dažādu vielu.

Projektā jāievēro princips “Energoefektivitāte pirmajā vietā”. Tas nozīmē, ka iekārtām jāpatērē pēc iespējas mazāk elektrības. Tāpēc tiks uzstādīti elektrības skaitītāji jaunajai iekārtai un kādai no esošajām iekārtām. Tas palīdzēs salīdzināt, cik daudz elektrības patērē katra iekārta. Šie darbi prasa laiku, jo ir jāuzstāda arī nepārtrauktās barošanas avots (UPS). UPS ir ierīce, kas nodrošina elektrību, ja pazūd elektrības padeve. Darbus plānots pabeigt marta beigās vai aprīļa sākumā.

Par projektu tiks informēta arī sabiedrība. Tas notiks pēc tam, kad iekārtas būs uzstādītas un pārbaudītas –  2026. gada septembrī vai oktobrī.

Projektam nav peļņas raksturs. Tas palīdzēs BIOR stiprināt zinātni un attīstīt Latviju jomās: bioekonomika; biomedicīna, medicīnas tehnoloģijas un farmācija.

Projekta izmaksas: 708 654 eiro, no kuriem lielāko daļu sedz ES finansējums.
Projekts notiek no 2025.gada septembra līdz 2029.gada beigām.

Ziņa izveidota 2026.gada 6.martā

Attēlā redzams Eiropas Savienības karogs līdzās tekstam Līdzfinansē Eiropas Savienība un 2027. gada Nacionālais attīstības plāns logotips, kurā ir divas sarkanas paralēlas līnijas un 2027. gads.