Projekta jaunumi (08.03.2026 – 07.06.2026)
BIOR attīsta pētniecības iespējas
2026.gada martā BIOR samaksāja par jaunajām uzstādītajām pētniecības iekārtām. Šīs iekārtas palīdzēs pētīt pārtiku un apkārtējo vidi.
Enerģijas patēriņa uzraudzība
Projektā tiek vērtēts arī iekārtu elektroenerģijas patēriņš. Vienai iekārtai jau ir uzstādīts elektroenerģijas skaitītājs. Otrai iekārtai skaitītāju uzstādīs līdz 2026. gada jūnija beigām. Pēc tam varēs salīdzināt abu iekārtu elektroenerģijas patēriņu.
Plānotie pirkumi
Projektā plānots iegādāties vēl vairākas iekārtas.
Tās palīdzēs:
- veikt laboratorijas izmeklējumus;
- pētīt slimību izplatību;
- uzlabot zinātniskos pētījumus;
- iegūt precīzākus rezultātus.
2026.gada pavasarī tika sagatavoti nepieciešamie dokumenti šo iekārtu iegādei. Tuvākajā laikā tiks izsludināts iepirkums.
Jauni darbinieki
2026.gada maijā BIOR izsludināja konkursu uz astoņām jaunām zinātniskā asistenta darba vietām. Plānots palielināt arī dažu esošo darbinieku darba slodzi. Līdz 2029. gada beigām projektā jāiesaista vismaz 13 zinātniskie darbinieki pilnas slodzes apmērā.
Informācija sabiedrībai
Par projekta rezultātiem sabiedrība tiks informēta pēc visu iekārtu uzstādīšanas. Tas plānots 2026. gada beigās vai 2027. gada sākumā.
Projekta mērķis
Projektu īsteno zinātniskais institūts BIOR un mērķi – mērķis ir uzlabot pētniecības iespējas Latvijā. Tas palīdzēs attīstīt zinātni, veselības aprūpi un pārtikas drošību.
Projektam nav peļņas raksturs. Tas palīdzēs BIOR stiprināt zinātni un attīstīt Latviju jomās: bioekonomika; biomedicīna, medicīnas tehnoloģijas un farmācija.
Projekta izmaksas: 708 654 eiro, no kuriem lielāko daļu sedz ES finansējums.
Projekts notiek no 2025.gada septembra līdz 2029.gada beigām.
Ziņa izveidota 2026.gada 8.jūnijs

- Viegli lasīt - Nr.1.1.1.5/3/24/I/002 - 1.publikācija
- Viegli lasīt - Nr.1.1.1.5/3/24/I/002 - 2.publikācija
- Viegli lasīt – Nr.1.1.1.5/3/24/I/002 – 3.publikācija
- Viegli lasīt Nr.1.1.1.5/3/24/I/002 – 4.publikācija
- Viegli lasīt Nr.1.1.1.5/3/24/I/002 – 5.publikācija
- Viegli lasīt Nr.1.1.1.5/3/24/I/002 – 6.publikācija
- Viegli lasīt - Nr. 1.1.1.2/1/25/I/001 - 1.publikācija
- Viegli lasīt Nr.1.1.1.2/1/25/I/001 – 2.publikācija
- Viegli lasīt Nr.1.1.1.2/1/25/I/001 - 3.publikācija
- Viegli lasīt 1.1.1.2/1/25/I/001 - 4.publikācija